تمامی فایل های موجود در فرافایل، توسط کاربران عرضه می شود. لطفاً اگر از فایل خریداری شده رضایت ندارید، تخلفی مشاهده کردید یا مالک فایلی هستید که بدون اطلاع شما در سایت قرار گرفته، به ما پیام دهید.



سرانجام دو روز پیش گوشی S8 سامسونگ رونمایی شد. گوشی‌ای که طراحی بدنه اغواکننده با آن صفحه نمایش بزرگ لبه تا لبه در مدل‌های S8 و S8پلاس دارد و یک دستیار مجازی هم مجهز شده است.
حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این گوشی می‌تواند تعدادی از خریداران بالقوه آی‌فون نسل بعدی را از آن خود کند یا دست‌کم خود را گوشی شایسته و پرچم‌داری معرفی کند که از هر حیث هم‌رده و هم‌پای آی‌فون است؟


امسال سال حساسی برای اپل است. اپل در سال‌های مدیریت تیم کوک متهم شده که منبع خلاقیت‌اش از بین رفته و بیشتر یک شرکت دنبال‌کننده شده یا تا یک شرکت جریان‌ساز. بنابراین ما این سال‌ها، فراوان می‌دیدیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر بار که انتقادی متوجه اپل می‌شد، این جمله هم ذکر می‌شد: اگر استیو جابز بود …!

جالا امسال، در ۱۰ سالگی رونمایی آی‌فون اوریجینال، ما نشسته‌ایم تا اوج هنرمندی اپل را ببینیم. اما می‌دانید مشکل چیست؟

مشکل این است که از همین الان می‌توان حدس زد که با چه گوشی‌ای روبرو هستیم:

یک گوشی با صفحه نمایش لبه تا لبه، با دکمه هوم و اسکنر اثر انگشتی که روی همان صفحه نمایش جاسازی شده‌اند، پردازنده‌ای مقداری قوی‌تر و دوربینی کمی بهتر و البته ارتقاهای نه‌چندان انقلابی نرم‌افزاری، شامل به‌روز شدن سیری.

اینها که بیشتر همان کارهای سامسونگ در S8‌ هستند!

گرچه طرفداران اپل، سعی می‌کنند که به خود بقبولانند که حتما دست‌کم یک تغییر انقلابی را شاهد خواهند بود، اما راست‌اش هر انقلابی در گجت‌سازی، از دید من سه عنصر را لازم دارد:

۱- پیشرفت‌های فناوری‌های مادر: مثلا پیشرفت در ساخت مواد و آلیاژها- فناوری نانو- ساخت قطعات متفاوت مثلا یک باتری متفاوت و .. که تازه این پیشرفت‌ها باید هزینه تمام‌شده‌ای در حد منطقی داشته باشند و فقط محدود به تولیدهای آزمایشگاهی گران نباشند.

۲- هوشمندی و بینش و آینده‌بینی تولیدکننده گجت که بتواند به سرعت و پیش از رقبا متوجه یک تغییر بنیادی بشود و بی سر و صدا این تغییر را وارد گجت خود کند.

۳- این تغییرات در جهت نیاز فعلی بازار یا آرزوهای پنهان در ضمیرناخودآگاه مشتریان باشد که هنوز بر زبان نیامده‌اند. یک تغییر انقلابی ممکن است در جهان نیاز عمده مشتریان باشد که بارها بابت‌اش شکوه و شکایت داشته‌اند. مثلا مشتری‌ها همیشه آرزو دارند که گوشی موبایلی داشته باشند که نیاز به شارژ روزانه نداشته باشد و هر دو سه روز یک بار نیاز به شارژ داشته باشد.

اما یک وقت هم آرزو پنهان است و خود مشتری‌ها هم نمی‌دانند که چه چیز کم دارند! اسیتو جابز در آی‌فون اوریجینال یا آی‌پد باهوش بود و این آرزوها را درک کرده بود. برخی او را متهم می‌کردند که خودش شم فنی بالایی نداشت و تنها یک سفارش‌دهنده قهار بود: «این را می‌خواهم.»، «این یکی باید در گجت بعدی حتما باشد.» اما در نظر بگیرید که خود درک چیزهایی که باید باشند، برای خود یک غریزه والا است.

حالا ماییم و آی‌فون ۸ (شاید هم این آی‌فون، آی‌فون X یا آی‌فون پرو نامیده شود.) همان طور که اشاره کردم چیزهای اساسی در مورد آی‌فون بعدی قابل حدس هستند. تغییرات نرم‌افزاری هم ملقمه‌ای از چیزهای ایده گرفته شده از اندروید با یک لعاب و اسم نو و ارتقاهای قطره‌چکانی خود اپل خواهند بود.

به عبارتی در دنیای امروز که همه رقبا به شدت روی هم شناخت دارند و رسانه‌ها تشنه اطلاعات تازه و درزها و رخنه‌های اطلاعاتی نیستند، نسیم پیش‌درآمد یک تغییر بزرگ را حس نمی‌کنیم. اما خب، همچنان دوست داریم چنین تغییری را ببینیم، تغییری که برخی‌ها با ساختن انیمیشن‌ها و ویدئوهایی تخیلی آن را نشان می‌دهند: آی‌فونی که صفحه نمایش قابل گسترش دارد، آی‌فونی که توانایی نمایش هولوگرافیک دارد، آی‌فونی با دوربین سه‌بعدی و …

سؤال بعدی این است که اگر هیچ معجزه‌ای رخ ندهد و آی‌فون ۸، همان چیزی باشد که داریم حدس می‌زنیم، همین آی‌فون، آیا شگفت‌زده‌مان نخواهد کرد؟!

قطعا که این کار را خواهد کرد!

چطور؟!

کافی است که رسانه‌ها، مردم و فن‌های اپل در مراسم رونمایی ویدئوهای مراحل ساخت آی‌فون را ببینند و شاهد باشند که حانی آیو با آن لهجه برتیانیایی، به صورت شاعرانه در مورد صفحه نمایش لبه تا لبه، که حتما اسمی خوب برای آن خواهد گذاشت، دارد صحبت می‌کند، ناگهان همه وب می‌شود، توضیح آی‌فون جدید.

همان طور که قبلا هم نوشته بودیم، برخلاف انتظار ما با توده مردم، جمعیتی نیستند که هر سال، به هنگام تعویض گوشی، روی همه مدل‌ها تعمق کنند. اکثر آنها آدم‌های فنی نیستند.

اما بیشتر مردم یک کار را از قبل کرده‌اند:

مانند انتخاب تیم فوتبال محبوب‌شان، شرکت گوشی‌ساز خود را هم انتخاب کرده‌اند. آنها ملت اندروید، سامسونگ یا اپل هستند. برای آنها فقط گوشی بعدی شرکت خودشان اهمیت دارد.

در این میان البته جمعیت سرگردان هم وجود دارند. شاید بشود روی انتخاب آنها تا حدی حساب کرد.

و البته باز هم اتفاقات غیرمترقبه مثبت یا منفی را به حساب آورد: رسوایی‌ای مثل نوت ۷ یا یک نوآوری غیرمنتظره از سوی اپل. در غیر این صورت بازار موبایل سال پیش رو هم چندان متفاوت از بازار سال پیش نخواهد شد.

منبع: یک پزشک
نظرتان را ارسال کنید

ارتباط با ما
  • موبایل۰۹۳۹۶۰۳۹۴۷۹ (ساعت 17 الی 20)
  • پیامک۱۰۰۰۸۳۴۶۵۲۷۹۶۶
  • ایمیلinfo[@]farafile.ir
ارسال پیام

مجوز و گواهینامه ها

تمامـی كالاهـا و خدمـات ايـن فروشـگاه، حسـب مـورد دارای مجوزهــای لازم از مراجـع مربوطـه می‌باشـند و فعاليت‌هــای ايـن سـايت تابـع قوانيـن و مقـررات جمهـوری اسـلامی ايـران است.


فــرافــایل، مرجع خرید و فروش اینترنتی انواع فایل های قابل دانلود؛ پاورپوینت، تحقیق، پرسشنامه، ترجمه مقاله و ...